Smocze Łowy

Pisz regulamin eLka!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2016-07-28 00:22:12

eLkathebaloon
Administrator
Dołączył: 2016-07-27
Liczba postów: 24
Windows 7Firefox 38.9

Systemy

Każdy gracz, niezależnie od rasy posiada jakiegoś rodzaju rolę, rola określa jego cel w fabule, oraz system jakim będzie się posługiwał. Jest to coś ala klasa w RPGach. O ile nasze forum nie posiada żadnego skomplikowanego systemu walki, mamy system ekwipunku i talentów który pozwala na porównanie umiejętności postaci i zadecydowaniu o wyniku walki. Systemy występujące w rozgrywce opisane są poniżej:

Role

Role są czymś na zasadzie klas dostępnych dla każdej rasy, jednakże określają raczej co postać robi w fabule, niż to kim jest i jakie umiejętności posiada (chociaż role określające te szczegóły także się zdarzają). Każda postać musi wybrać jedną z ról dla swojej klasy, w zależności od tego jaką rolę wybierze, zmienia się też delikatnie pozostałość systemów za jakimi będzie podążać.

Człowiek

Łowca- Wybranie tej roli oznacza, że twoja postać jest Łowcą.

Inkwizytor- Wybranie tej roli oznacza, że twoja postać jest Łowcą Inkwizytorem, czyli specjalnym Łowcom, szkolonym przez Kościół Smoczych Łowów, do polowania na Łowców którzy nie podążają za kodeksem Łowców.

Cywil- Wybranie tej roli oznacza, że twoja postać jest cywilem. Nie posiada żadnych specjalnych systemów, ale w każdej chwili może zmienić swoją rolę na Łowcę lub Czarny Charakter jeśli pozwoli na to fabuła.

Wilkołak

Poszukiwacz Przygód- Coś jak Łowca dla Wilkołaków, jesteś osobą pomagającą ludziom i walczącą z potworami jak i czarnymi charakterami dla dobra zwykłych obywateli.

Cywil- Wybranie tej roli oznacza, że twoja postać jest cywilem. Nie posiada żadnych specjalnych systemów, ale w każdej chwili może zmienić swoją rolę na Poszukiwacza Przygód lub Czarny Charakter jeśli pozwoli na to fabuła.

Wampir
Wampir- Jedyna rola dostępna dla wampira, w tej roli zawierają się wszystkie trzy typy wampirów. Posiada jednakże znaczące różnice w porównaniu z innymi rolami.

Talenty
Każda postać na samym początku może wybrać trzy talenty które posiada, są to umiejętności naszej postaci i mogą być one czymkolwiek poczynając od znajomości medycyny, na szydełkowaniu kończąc. Zależnie od rasy, twoja postać posiada dodatkowo dwa bonusy rasowe, które mogą się jednakże zmieniać w zależności od roli. Talenty mogą mieć różne poziomy, oznacza to, że nasza postać może być bardziej wyszkolona w jednej rzeczy niż drugiej. Poziomy określa się znakami "+" stawianymi przy talentach w karcie postaci.

np.

Walka bronią białą +++
Medycyna ++
Filozofia

Taki zapis oznacza, że Walka bronią białą jest na trzecim poziomie, medycyna na drugim a filozofia na zerowym (co oznacza, że nasza postać posiada smykałkę do rozmów filozoficznych, ale nie posiada jeszcze żadnej wiedzy na temat filozofii). Plusów może być maksymalnie dziesięć. Wybór talentów może być w jakiś sposób ograniczony (np. łowca, musi mieć talent "Znajomość bestiariusza" i przynajmniej jeden talent związany z walką daną bronią) przez zasady gry. O ile sam poziom talentu nie decyduje jeszcze o wygranej w walce, czy jakimkolwiek innym konflikcie, jest on wskazówką dla gamemastera mówiącą w jaki sposób ma rozstrzygnąć sytuacje. Jeśli okaże się, że gracz z postacią o niskopoziomowych talentach wymyśli logiczny, kreatywny sposób na pokonanie postaci o wysokopoziomowych talentach, gamemaster powinien rozstrzygnąć konflikt na stronę gracza o niskopoziomowych talentach.

Każda postać zaczyna z dziesięcioma punktami które można rozdać aby uzyskać talent, lub też ulepszyć już istniejący talent.
Oto ograniczenia związane z doborem talentów według ras i ról:

Człowiek

Łowca- Jeden talent musi być talentem "Walka bronią" (wybór broni należy już do gracza),  drugi musi być talentem "Znajomość bestiariusza", pozostałe talenty są dowolne. (Jednym z dowolnych talentów może być talent: Moc Łowcy, należy jednak sprecyzować z jakim zwierzęciem jest związana)

Inkwizytor- Jeden talent musi być talentem "Walka bronią" (wybór broni należy już do gracza), drugi musi być talentem "Znajomość stylów walki Anty-Łowieckich", pozostałe talenty są dowolne. (Jednym z dowolnych talentów może być talent: Moc Łowcy, należy jednak sprecyzować z jakim zwierzęciem jest związana)

Cywil- Nie posiada talentów rasowych, nie może dobrać jako talentu "Mocy Łowcy", "Znajomości bestiariusza" ani żadnego talentu typowego dla ról innych ras. Może za to dobrać talent "Walka bronią", poza tym nie posiada żadnych ograniczeń.

Wilkołak
Dla wszystkich ról- Pierwszy talent rasowy to znajomość magii, drugi to likantropia, reszta talentów dowolna

Wampir
Wampir- Pierwszy talent rasowy to znajomość magii, drugi to wampiryzm, reszta talentów dowolna.

Ekwipunek

Poza talentami, nasze postacie posiadają też swój własny ekwipunek który wybieramy przy tworzeniu karty postaci. W późniejszej rozgrywce możemy zdobywać nowe przedmioty albo dokupywać je, zapisuje się jednakże tylko te przedmioty które nosimy bardzo często ze sobą, takie jak broń czy też narzędzia Łowcy. Wobec doboru ekwipunku także są pewne ograniczenia, zależnie od roli.

Człowiek

Łowca- Jedna dowolnie wybrana broń główna, jedna broń poboczna (broń palna, dowolny pistolet (pamiętajmy jednak o ograniczeniach klimatycznych i czasowych) ), ubiór Łowcy

Inkwizytor- Jedna dowolnie wybrana broń główna, jedna broń poboczna (broń palna, dowolny pistolet (pamiętajmy jednak o ograniczeniach klimatycznych i czasowych) ), ubiór Łowcy, odznaka Inkwizytora

Cywil- 3 dowolne przedmioty codziennego użytku lub dwa dowolne przedmioty codziennego użytku i jedna broń (przeznaczona do obrony osobistej)

Wilkołak
Dla wszystkich ras- 3 dowolne przedmioty (jednakże bez żadnych legendarnych czy potężnych artefaktów, te można zdobyć jedynie podczas gry)

Wampir
Wampir- 3 dowolne przedmioty (jednakże bez żadnych legendarnych czy potężnych artefaktów, te można zdobyć jedynie podczas gry)

Systemy zwiększania umiejętności i zdobywania przedmiotów

Każda rola ma troszkę inny sposób zwiększania swoich umiejętności oraz zdobywania nowych przedmiotów.

Łowcy i Poszukiwacze Przygód

Zdobywają punkty umiejętności i przedmioty przez wykonywanie zadań zlecanych przez Redakcję Lassair, oraz naprawianie problemów stworzonych przez Czarne Charaktery. Im trudniejsze zadanie, tym lepsza nagroda.

Inkwizytorzy

Mogą zdobywać punkty umiejętności i przedmioty w ten sam sposób co Łowcy i Poszukiwacze Przygód, ale więcej punktów dostają za zabijanie postaci oznaczonych jako "Ścigane" lub "Kłusownik".

Cywile

Zdobywają punkty umiejętności i przedmioty przez wykonywanie czynności z nimi związanych.

Wampiry

Zdobywają punkty umiejętności przez picie krwi, muszą wypić pięć razy krew (może być z różnych graczy lub NPCtów), aby polepszyć swoje umiejętności. Przedmioty mogą zdobywać na sposób Łowców lub Czarnych Charakterów.

Każda postać może też zdobywać umiejętności i przedmioty przez kradzież, morderstwa czy też zwykłe szerzenie chaosu w fabule, jednakże taka działalność, jeśli wykryta, da postaci tytuł "Ściganego" lub "Kłusownika" (Jeśli postać była wcześniej Łowcą). Oznacza to, że postacie Inkwizytorów mają prawo na zabijanie postaci tego typu, a zarazem, że postać z takowym oznaczeniem, będzie musiała ukrywać się w społeczeństwie ludzkim chcąc przeżyć. Tytułu tego można się pozbyć przez zgłoszenie się do komisariatu policji i odbycie kary, to jednakże odbiera nam na jakiś czas kontrolę nad postacią, a w dodatku może zakończyć się jej śmiercią, jeśli zbrodnia jest zbyt duża.

Zabicie wampira nie daje postaci tytułu "Ścigany", pod warunkiem, że wampir został przyłapany na piciu krwi. Wampir, przyłapany na piciu krwi dostaje tytuł "Wykryty" i każda postać ma prawo go zabić bez kary w postaci tytułu "Ścigany" lub "Kłusownik", zabicie wampira bez tego tytułu, skutkuje w takiej samej karze jak w przypadku zabicia cywila.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
galaxyrpg - stalowa13 - sojusz-taktotutaj - zalesiolandia - zasmc